Ropecon ♥ ohjelmanjärjestäjät
Ropeconin koko ohjelma toteutetaan vapaaehtoisvoimin. Haemme monenlaista ohjelmaa peleistä ja peliesittelyistä työpajoihin, luentoihin, paneelikeskusteluihin ja näytöksiin. Vuoden teema on mytologia – olkoon se inspiraation lähteenä ohjelmanumeroille! Otamme mielellämme mukaan myös englanninkielistä ohjelmaa.
Ohjelmahaku Ropeconiin 2019 on päättynyt!
Ohjelmanjärjestäjä, voit tarkistaa tietosi Kompassista.
Ohjelmanjärjestäjän edut
Ohjelmanjärjestäjänä saat päivä- tai viikonloppurannekkeen tapahtumaan, riippuen ohjelman pituudesta. Pääsääntöisesti lyhyestä puheohjelmasta saa päivärannekkeen ja pitkästä viikonloppurannekkeen tai kaksi päiväranneketta, jos pitkällä puheohjelmalla on useampia järjestäjiä. Kaksi kertaa conin aikana pidettävistä työpajoista saa viikonloppurannekkeen. Tapahtuman aikana käytössäsi on työvoiman ja ohjelmanjärjestäjien takahuone.
Lisäksi vapaaehtoisten etuihin kuuluvat:
⊕ Staffipaidan tilausmahdollisuus
⊕ Lattiamajoitus tapahtumapaikalla
⊕ Pääsy tapahtuman kaatajaisiin
⊕ Halutessasi saat myös työtodistuksen tapahtuman jälkeen
Haku ohjelmanjärjestäjäksi
Puheohjelma ja työpajat
Vuoden 2019 Ropeconiin etsitään kiinnostavia ja mukaan tempaavia esitelmiä, työpajoja sekä paneelikeskusteluja erityisesti teemalla mytologia. Toivomme tänä vuonna lisää myös englanninkielistä ohjelmaa. Mainitsethan, jos pystyt vetämään ohjelmanumerosi sekä suomeksi että englanniksi.
Puheohjelma voi olla esitelmä, keskustelu, paneeli tai työpaja, ja se voi olla aloittelijaystävällinen tai suunnattu kokeneimmille konkareille.
Etsimme lauta-, figu- ja pöytäroolipeliaiheista puheohjelmaa sekä työpajoja ja taiteisiin, käsitöihin tai muuhun roolipelaamisen ympärillä tapahtuvaan luovaan harrastamiseen liittyvää ohjelmaa. Otamme erittäin mielellämme vastaan myös perheille, lapsille ja nuorille suunnattua ohjelmaa.
Puheohjelman pituus on 45 minuuttia tai 105 minuuttia. Jos ilmoitat ohjelmaan työpajan, toivomme, että se järjestetään kahdesti tapahtuman aikana.
Ropeconissa on myös akateemista ohjelmaa. Akateemiseen ohjelmaan on erillinen haku. Puheohjelman käytössä ovat osittain samat tilat kuin edellisenä vuonna, tästä tulee tarkempaa tietoa vielä myöhemmin.
Haku puheohjelman tai työpajan järjestäjäksi on päättynyt.
Lisätiedot
Heidi Säynevirta | ohjelma@ropecon.fi
Larpit
Tule tarjoamaan Ropeconin kävijöille unohtumattomia larp-elämyksiä! Voit pelauttaa tapahtumaa varten kirjoittamasi pelin tai muokata olemassa olevasta larpistasi coniin sopivan version. Toivomme jokaisessa pelissä olevan pelattavaa noin 6–10 pelaajalle ja että hahmot ovat kaikkien pelaajien pelattavissa pelaajan ominaisuuksista (sukupuoli, ikä, taidot) riippumatta. Mukaan saa toki ilmoittaa suurempiakin larppeja, mutta toivomme kaikkien hahmojen olevan mielekkäitä pelattavia. Lähtökohtaisesti jokainen itse tekemäänsä peliä 3-4 tunnin ajan pelauttava pelinjohtaja saa kiitokseksi ilmaisen sisäänpääsyn Ropeconiin koko viikonlopuksi.
Eikö sinulla ole peliä, jota vetää? Ei hätää! Näemme mielellämme myös enemmän valmisskenaarioita suomalaisten harrastajien pelattavaksi tuotuina ja voit ilmoittautua freeform-pelinjohtajaksi samalla ilmoittautumislomakkeella. Valmiista materiaalista vedettävää, noin 3-4 tunnin peliä toivomme pelinjohtajan jaksavan johtaa kaksi kertaa viikonlopun aikana, jolloin vaivanpalkaksi saa myös viikonloppurannekkeen.
Haku larpin järjestäjäksi on päättynyt.
Lisätiedot
Tuomas Puikkonen ja Pauliina Männistö | larpit@ropecon.fi
Peliohjelmat, kokemuspiste ja turnaukset
Ropecon hakee peliohjelmanjärjestäjiä järjestämään peliohjelmaa. Peliohjelma voi olla mitä tahansa kävijöille suunnattuja figu-, kortti- ja lautapelejä, peliesittelyitä, demotuksia tai turnauksia.
Figu-, kortti- ja lautapeliohjelmat tarjoavat kävijälle mahdollisuuden päästä pelaamaan täyspitkää peliä osaavassa ja kokeneessa seurassa. Pelit voivat olla aloittelijaystävällisiä tai kokeneemmille pelaajille suunnattuja.
Kokemuspisteellä kävijä pääsee tutustumaan uusiin peleihin peliesittelijän opastuksella. Peliesittelijänä pääset peluuttamaan itse tekemääsi peliä tai demottamaan toisen julkaisijan peliä uudelle yleisölle. Peliesittelyiden ja demotuksien tulee olla kestoltaan lyhyitä, pääsääntöisesti alle tunnin mittaisia, jotta mahdollisimman moni kävijä pääsee tutustumaan uusiin peleihin.
Osa Ropecon-kävijöiden kokemusta ovat turnaukset, joissa he pääsevät mittelöimään taidoillaan ja onnistuessaan vievät kotiin pienen palkinnon, jonka Ropecon tarjoaa. Etsimme siis järjestäjiä figu-, kortti- ja lautapeliturnauksiin. Peliohjelmanjärjestäjille tarjoamme kiitokseksi päivärannekkeen (3-4 tunnin ohjelmasta) tai viikonloppurannekkeen (6-8 tunnin ohjelmasta).
Haku peliohjelman, kokemuspisteen tai turnauksien järjestäjäksi on päättynyt.
Lisätiedot
Pelitiski | pelitiski@ropecon.fi
—
Nea Similä | korttipelit@ropecon.fi
Mika Lemström | lautapelit@ropecon.fi
Mikko Hyvönen | kokemuspiste@ropecon.fi
Figumaalausohjelma
Heilutatko sivellintä kuin säilää? Taipuuko foamboard käsissäsi upeiksi palatseiksi? Haluaisitko jakaa erikoistaitosi conikansan syville riveille? Haemme figumaalauksen osaajaa, joka haluaisi tulla vetämään työpajaa ja pyörittämään figumaalauskilpailua. Oli sinulla sitten jo idea figumaalausohjelmasta tai halua lähteä vetämään figumaalaustyöpajaa, niin ota rohkeasti yhteyttä pelitiskiin!
Haku figumaalausohjelman järjestäjäksi on päättynyt.
Lisätiedot
Pelitiski | pelitiski@ropecon.fi
Muu ohjelma
Otamme vastaan myös roolipelaamista tukevien harrasteiden ohjelmasisältöä, kuten taistelunäytöksiä ja muita esityksiä. Jos sinulla on luova idea siitä, millaista ohjelmaa haluaisit järjestää, ota yhteyttä!
Haku muun ohjelman järjestäjäksi on päättynyt.
Lisätiedot
Laura Sirola, Aleksi Nikula ja Johanna Kari | ohjelma@ropecon.fi
Kysyttävää?
ohjelma@ropecon.fi